Les reunions d'equip han set una de les grans diferències que hem trobat respecte a les pràctiques del curs passat. Si bé a l'escoleta tan sols realitzaven una cada dues setmanes, a l'escola suposa un canvi molt significatiu donat que hi ha fins i tot un calendari per a organitzar-se. Tant és així, que pràcticament les tutores no tenen quasi hores exclusives lliures per dedicar-s'hi a fer coses per a la seva aula.
Entre les reunions que es realitzen hem assistit a: claustres, revisió de la PGA, reunions de nivell, planificació de sortides, revisió del ROF, reunions d'avaluació, valoració de reunions amb famílies, etc. Cal esmentar que en totes elles ens han tingut en compte i ens han integrat com uns docents més del centre encara que fins ara tan sols hem portat el rol d'oients. Això és així ja que s'han parlat d'aspectes que, baix el meu punt de vista, es necessita haver estat al centre els mesos anteriors. Estic segura que quan tornem de les vacances, en les pròximes reunions, podrem fer ja aportacions o donar opinions a les proposicions o demandes del centre.
Així mateix, també voldria afegir que, gràcies a l'assistència a aquestes hem anat interioritzant encara molt més els documents de centre ja que no és el mateix veure-l's escrits que participar en la seva modificació i complementació. Una altra cosa positiva a remarcar és que hem vist com funciona la dinàmica d'aquestes reunions. Normalment la directora i la cap d'estudis són les que encapçalen la reunió encara que, la cap d'estudis és la que fa de secretària apuntant tot el que es diu a una llibreta per a que quedin reflectits els acords que s'han dut a terme. Per una altra banda, hi ha ocasions en les quals parlen tots els mestres exposant les seves opinions i d'altres en que parla la coordinadora de cicle. I com és normal, en aquestes reunions també hem vist aparèixer conflictes i discussions però el més important és que sempre s'han resolt o bé si no ha set el cas, mai ha continuat el mal estar desprès de la reunió.
Tot el viscut en aquestes hores són tècniques que he d'anar interioritzant per a la meva futura professió com a docent per mantindre un bon ambient al centre i per a seguir sense dificultats les reunions que es faixin al centre, és a dir, que no em vingui res de nou i em perdi en l'organització del centre.
Tot el viscut en aquestes hores són tècniques que he d'anar interioritzant per a la meva futura professió com a docent per mantindre un bon ambient al centre i per a seguir sense dificultats les reunions que es faixin al centre, és a dir, que no em vingui res de nou i em perdi en l'organització del centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario