domingo, 24 de marzo de 2013

Una sessió de psicomotricitat a l'aula dels Cavalls

Cada dijous, els Cavalls, de 10 a 11 del matí van a l'aula de psicomotricitat. He de dir que amb aquesta pràctica estic bastant avesada i tenc bastant informació al respecte donat que a segon curs de GEDI vam realitzar una assignatura en la qual havíem d'observar durant uns mesos en el CEIP S'Olivera aquesta pràctica. Així mateix, l'any passat, durant les pràctiques a l'escoleta, també vaig observar-la i participar en la  seva dinàmica.

Envers al desenvolupament de la sessió he de dir que no varia, és a dir, que es solen seguir sempre les mateixes passes però, si que és ve que, segons qui la faixi o del temps que es disposi es dedica més temps a uns moments que a altres. 

Quant a la meva aula, qui imparteix la psicomotricitat és la mestra d'educació física (Esperança). Ella ens ve a buscar a classe a les 10:00h mentre els infants s'estan posant els mitjons. Seguidament, s'en porta els boixos a l'aula i s'asseuen en rotllana. En aquest moment cada infant ha de recordar alguna norma a seguir o dir a què poden jugar. Una vegada feta la ronda sencera es disposen a enderrocar la torre, moment en el qual s'afavoreix el joc de seguretat profunda i de descarrega, la destrucció-reconstrucció.... Desprès, tenen temps per al lloc lliure amb tots els materials que se'ls ha disposat a la sala (fixes, mòbils, durs, tous, grans, petits...). Quan ja ha passat l'hora del joc lliure han de recollir tot el material però, cinc minuts abans els avisa per a que ho tinguin en compte. Finalment, es tornen a asseure en rotllana per a fer la conversa i relaxar-se. Pel que fa a la reconstrucció (com no hi ha a prou temps), de vegades es fa durant el joc lliure, en el qual passada una estona, la mestra obre un racó de l'aula per dibuixar o fer una construcció del que han fet.  

En darrer lloc m'agradaria dir que el que he pogut observar que varia moltíssim és l'actuació dels infants i és que gràcies a la psicomotricitat podem veure en quina etapa madurativa es troben. Hi ha un llibre molt interessant anomenat "La psicomotricidad en la escuela: Una práctica preventiva y educativa" en el qual podem vorer segons l'actuació dels infants a l'aula en el moment que es troben.

Referent a la meva aula, trobem dos grups bastant marcats: uns realitzen unes activitats més calmades i altres una activitat molt més moguda. Per a dir-ho d'una manera que ho entengui tothom, trobem les floretes i els guerrers. Aquells que utilitzen una acció més calmada, solen fer construccions carregades amb joc simbòlic (fan casetes i juguen a papàs i mamàs, castells...), es disfressen fent-se vestits, caputxetes, etc. i els que realitzen l'activitat més moguda, fan lluites amb materials de l'aula, envaeixen els espais dels altres, salten, es tiren d'altures...

Acabar dient que amb els dies aniré veient la seva evolució, prenent més consciència  del joc que duen a terme i per suposat, proposar alguna sessió o bé introduir algun material diferent per a vorer les seves reaccions. 

Activitats en la sessió de psicomotricitat

No hay comentarios:

Publicar un comentario