A més dels claustres que es fan per encaminar el trimestre, a cada nivell s'han d'organitzar les tutores per tal de fer les mateixes activitats a ambdues classes. De vegades, aquest temps manca en l'organització del dia a dia i, per això, han de buscar uns horaris externs a l'escola per a poder programar-se. També, hi ha ocasions en que aquestes reunions es converteixen en comentaris amollats a l'hora del pati quan aquestes coincideixen pels passadissos.
En una d'aquestes reunions vaig poder ser partícip i vam estar parlant més be de les sortides que es tenien plantejades fer al llarg d'aquests tres mesos, així com, de l'organització que anaven a portar envers el "llibre viatger". Com faran el préstec? Quin dia? Com faran el llibre (DIN-A3,4)? ...
A més a més, també van parlar de com van els seus racons i quines són les noves propostes que estaven afegint.
Finalment, la meva tutora va treure el tema de l'abecedari que volia posar a l'aula. Ja no queda gaire per al final de curs i al curs que ve començaran a introduir la lletra lligada. Per aquest motiu, l'altra tutora del nivell va recomanar que a més de les lletres de pal, hi podien introduir la lletra lligada. En aquell moment vaig intervenir i vaig donar la meva opinió. Penso que presentar als infants directament la lletra lligada no té cap sentit i que per tant, no seria gaire atractiu per als infants donar-los de cop i sobte les dues lletres. Per tant, el que es podria fer es: plastificar cada cartolina amb la seva lletra de pal i les imatges corresponents i ficar un belcro per poder afegir la lletra lligada quan aquesta es vulgui introduir. Les dues mestres van quedar molt contentes amb aquesta aportació ja que pensaven que era totalment cert.
No sé com seran la resta d'escoles de l'illa, però, pel que puc veure, aquí manca moltíssim el temps i la jornada laboral no acaba quan es fan les dues. Moltes vegades han de quedar-se a dinar per poder acabar les coses que tenien planificades, per reunir-se amb les altres tutores o mestres del centre, per preparar coses de la seva aula ...
Finalment, la meva tutora va treure el tema de l'abecedari que volia posar a l'aula. Ja no queda gaire per al final de curs i al curs que ve començaran a introduir la lletra lligada. Per aquest motiu, l'altra tutora del nivell va recomanar que a més de les lletres de pal, hi podien introduir la lletra lligada. En aquell moment vaig intervenir i vaig donar la meva opinió. Penso que presentar als infants directament la lletra lligada no té cap sentit i que per tant, no seria gaire atractiu per als infants donar-los de cop i sobte les dues lletres. Per tant, el que es podria fer es: plastificar cada cartolina amb la seva lletra de pal i les imatges corresponents i ficar un belcro per poder afegir la lletra lligada quan aquesta es vulgui introduir. Les dues mestres van quedar molt contentes amb aquesta aportació ja que pensaven que era totalment cert.
No sé com seran la resta d'escoles de l'illa, però, pel que puc veure, aquí manca moltíssim el temps i la jornada laboral no acaba quan es fan les dues. Moltes vegades han de quedar-se a dinar per poder acabar les coses que tenien planificades, per reunir-se amb les altres tutores o mestres del centre, per preparar coses de la seva aula ...
No hay comentarios:
Publicar un comentario