jueves, 25 de abril de 2013

El paracaigudes a l'hora de psicomotricitat

Avui, a l'hora de psicomotricitat, la mestra ha canviat la dinàmica de la sessió. Aprofitant que ha arribat el bon temps ha decidit provar un nou material amb tots els infants de l'escola: El paracaigudes. 
He de dir que aquest material ja el coneixia ja que l'any passat el mestre de l'assignatura d'educació corporal ens ho va mostrar i vam poder fer una pràctica amb ell. 

En aquesta sessió, s'han fet diverses activitats amb aquest material: 

  • Primer de tot han agafat cadascun d'un extrem i l'han agitat per fer-lo moure. D'aquesta manera poden fer un primer contacte amb ell i notar les primeres sensacions.


  • La segona activitat ha consistit en aixecar-lo del terra per alçar-lo lo màxim possible a l'aire sense amollar-lo. Amb aquesta activitat han pogut experimentar altres sensacions. Han vist com aquest es tensava i tirava d'ells. També han pogut comprovar que si no ho fem tots a la mateixa vegada no aconseguim el nostre objectiu (que es quedi inflat a l'aire). 
  • La tercera activitat ha set convertir el paracaigudes en un iglú. Per això han agut de llençar el paracaigudes cap a dalt com a l'anterior activitat però, aquesta vegada, s'havien d'asseure de dins.
  • La quarta activitat consistia en que cadascú tenia un color assignat i quan la mestra deia un d'ells, com per exemple,"vermell" s'havien d'intercanviar amb els companys que també tinguessin aquell color assignat.
  • La darrera i quinta activitat ha consistit en intentar colar entre tots una pilota a dintre d'un forat central del paracaigudes. 
Aquesta entrada m'ha paregut molt interessant fer-la ja que estam avesats a veure l'hora de psicomotricitat sempre d'es d'una organització molt tancada, encara que s'intenti donar dinamisme canviant la proposta dels materials. És a dir, sempre consisteix en enderrocar una torre per desprès passar al joc simbòlic, situacions de plaer sensoriomotor, activitats de seguretat profunda, etc. Però, penso que està bé de vegades trencar amb aquesta organització per presentar als infants un material atractiu que permeti treballar altres accions, objectius, sensacions... 
Gràcies a l'activitat d'avui han treballat no tan sols aspectes físics, sinó que, a més a més, han treballat altres aspectes així com la cooperació (ajudar-se entre tots per aconseguir un objectiu comú), els colors, l'espera... No sé si les meves conclusions són del tot encertades però penso que aquest trencament de la rutina, de vegades, és motivador.




No hay comentarios:

Publicar un comentario